17 desember 2006

JULEFERIE!!! (og blogg-innlegg nr. 100)

Da har jeg fått juleferie. Og er i skrivende stund i Sandnes, på loftet...

Innlevering av oppgaven på fredag gikk greit. Jeg var litt stressa på torsdagen, men det ordnet seg torsdag kveld og på fredagen. Det var utrolig deilig å skrive ut oppgaven og levere den!

Resten av fredagen gikk i en fei. Det var avslutning med Solid på kvelden. Vi hadde gudstjeneste med julespill - som jeg hadde planlagt, grøtspising m/mandel og pepperkakehusbygging med premie til alle. På pepperkakehusbyggingen ble det bygget Babels tårn, en ghetto, et ikeahus, et hus bygd på fjell og et hus med hyllest til kjærligheten! En skikkelig bra avslutning av Solid-året. I tillegg skulle vi takke Silje, Ingunn og Øystein med klapping og stormende jubel for at de har vært med som ledere, men det glemte vi... Vi får ta det etter jul en gang.

Etter at vi var ferdig med spising, konkurranse, rydding, vasking og evaluering måtte jeg hjem for å pakke. Hadde ikke hatt tid til å pakke noe før... Men jeg hadde skrevet en liten liste. Det ble litt sent, men det var koselig. Ranveig og Einar satt nemlig i stua og snakket med meg samtidig som jeg pakket.

Så var det lørdag og tid for tur hjem. Etter endel om og men tok jeg en buss halv 9 i stedet for kvart over 9. Det førte til at jeg kom litt tidlig, men det er bedre enn å stresse... Flyturene gikk greit. Tok først fly til Bergen og så til Sola. På flyet traff jeg på Elisabeth som jeg gikk på TT (til tjeneste) med. Hun og hennes gutt Jeremiah (6 mnd ca) var på vei til juleferie. Det var Jeremiahs første flytur, og mamma var litt bekymret, men det gikk veldig bra! Takk til Morten Abel som hadde reklame på flysetet rett foran Elisabeth - Jeremiah likte å se på bildet hans. Her på Sola møtte mamma meg. Så gikk resten av lørdagen i handling, snakking, vasking, rydding, smultringsteking og håndballkamp. Sånn ca...

Og nå er det søndag. 3. søndag i advent faktisk. En uke til julaften! Mangler litt gaver, men har planer for de fleste. I ettermiddag er det vi synger julen inn i Hana - det har jeg tenkt meg på.

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis med juleferie - så digg!
Var det Elisabeth før Årikstad??
Nyt jula og juleferie i Sandnes... jeg har ikke kommet meg hjemover enda, men det er litt digg å la feriefreden senke seg her i Oslo også... :)
Kos deg med alle juleforbredelsene!