05 februar 2007

Koselig middag i Tyholttårnet

I går hadde jeg, Ranveig og Maria koselig middag i Tyholttårnet.
Som mange av dere vet så måker vi for hun vi bor hos. Og hver vinter pleier vi å få en symbolsk pengegave som vi skal kose oss for. (Hun sier ikke det, men det er det vi tolker det til...)
Så vi tok med oss pengene opp i tårnet. Det ble til at vi bestilte pizzabuffet alle tre - etter at Ranveig hadde vinglet mest fram og tilbake. Vi snakket om alt mulig rart. Husker ikke halvparten, men det var noe som kan karakteriseres som jenteprat og noe som var mer vanlig prat... Etter middagen bestilte Maria og Ranveig kaffe og Maria kjøpte bananasplit som hun og jeg delte. Utrolig godt! Mmmm...
Mens vi satt i tårnet la vi merke til at det snødde, men vi tenkte ikke stort over det. Da jeg gikk hjemmefra kl halv fem var det nemlig helt bart på bakken. Vi satt lenge og vel i tårnet og når klokka var kvart over sju kom vi hjem igjen. Da var det kommet 15-20 cm snø!!! Så da var det bare å ta på seg litt mer klær og måke i vei....
Heldigvis har hun gamle dama vi bor hos ei datter som er der ganske ofte. Og heldigvis var hun der i går. Så hun kom ut etter at jeg hadde måkt en stund og sa at hun kunne fortsette! Jeg kjente da at det var ganske godt å slippe måking samme dag som vi koste oss for pengene vi hadde fått fra tidligere måkinger...

Ingen kommentarer: