17 april 2007

Tanker på vei hjem fra skolen...

Det slo meg på vei hjem fra skolen i dag - mp3-spillere og ipod-er og annet folk putter i ørene er alt annet en kontaktskapende. På vei hjem fra skolen i dag gikk jeg nemlig rett forbi to stykker som jeg kjenner litt. De er venner av venner begge to. Såpass kjenner jeg de at jeg ville sagt hei til de, hvis jeg gikk forbi de. Og jeg liker å tro at de ville sagt hei til meg også, hvis de så meg. Men det er ikke så lett når de hører på musikk...
Hva gjør man da? Hvis de ser meg også, så kan vi nikke og smile til hverandre. Men når de ikke ser meg? Skal jeg da bare gå stille og forsiktig forbi, eller er det noe annet man skal gjøre? Jeg ser for meg situasjonen: jeg ser en jeg kjenner litt, sier hei, men den andre personen ser ikke meg... litt kjipt.
Det er kanskje ikke så stort problem, man må sikkert se an situasjonen fra gang til gang, men det var altså dette jeg gikk og tenkte på, på vei hjem fra skolen i dag.

Ingen kommentarer: