13 september 2007

Ny høst - nye strikkemuligheter!

I bursdagsgave fikk jeg garn og bambusstrikkepinner av Sigrid Marie.
Bambusstrikkepinner reklamerte Sigrid Marie veldig for forrige helg - og jeg lot meg begeistre. Så da var det ekstra kjekt å få det i gave! (Siden de faktisk er ganske dyre...)
Garnet heter Fabel og er et sokkegarn med spraglete farger. Det er utrolig morsomt fordi det skifter farge hele tida... (eller nesten hele tida). I følge Sigrid Marie heter det grønne garnet mitt guacemole. Passende.
Jeg kunne nesten ikke vente - så på tirsdag begynte jeg på en sokk, og dro til byen for å kjøpe et garnnøste til, sånn at jeg har nok til to sokker. Det er sokkeoppskrift inni som jeg tenkte jeg skulle prøve. Ganske standard, men litt annerledes felling til hel enn jeg er vant til. I tillegg skal jeg prøve trikset til søstra mi om å strikke begge sokkene samtidig... Fordi man ofte strikker den første veldig entusiastisk - og så dabber det av på neste.
Disse bildene ble tatt i går på dagen, så etter en kveld med strikking er jeg nå nesten ferdig med begge skaftene. Det er så spennende å se hva slags nye farger som kommer ut av garnet at det nesten ikke går an å legge det fra seg :)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Så morsomt at du ble glad! Du må legge ut bilde når de er ferdige da, så jeg får se hvordan mønsteret på dine blir, jeg har jo bare sett "pink dream"! Tror jeg må ned å kjøpe flere nøster i flere farger.... Forresten, er pinnene bra? Mine i 2,5 har et hakk, så jeg må nok ned å klage...

Klem fra Skyåsveien!

Jeg er Kristine sa...

Ååå for en kjekk gave! Sånn stripegarn er et must når man strikker "helt vanlige" sokker. Ellers må detspennende mønster til! Fargene var også kjempefine!!