19 mai 2008

ABC-teppet!!

I går kl 14.38 ble Julia født!! Gratulerer Maria og Egil!! Så da kan jeg blogge om teppet som jeg har strikket til henne... Teppet er et ABC-teppet fra "The Baby Knits book" av Debbie Bliss. Jeg begynte å strikke på det den 9. januar og ble ferdig 7. april. Så tre måneder tok det. Det var et veldig morsomt teppe å strikke. Hele tiden skjedde det noe, og det gikk nokså fort selv om det var 178 masker på hver rad...
Jeg har brukt to tråder Lanett garn fra Sandnes Garn, og pinnestørrelse 3.5mm. 15 nøster gikk det med til slutt. Jeg hadde gruet meg til kanten rundt, men det gikk utrolig greit når jeg først satte i gang. Senere skal jeg få lagt ut et bilde med både baby og teppe, hvis Maria og Egil syns det er greit.






Yesterday at 14.38 Julia was born!! So now I can write about the blanket that I've knitted for her... It's a ABC_blanket from "The Baby Knits book" by Debbie Bliss. Knitted from January 9th to April 7th. It was a fun blanket to knit bevause something always happened. I used two strands of Lanett from Sandnes Garn. And needle size 3.5mm. 15 balls of yarn was what I used. I had dreaded the border before I started it, but ones I was started it went fine. I'll post a picture of both baby and blanket if Maria and Egil thinks that's ok in a later post.

2 kommentarer:

Britt Eva, Kjartan og Ingvill sa...

E e kjempe imponert:) Utrolig fint og original teppe. Julia er veldig heldig.Og for ei fin prinsesse ho var:) Håper vi treffes snart igjen. Ha ei god uke.


Klem fra Britt Eva

Pocahontas sa...

For et nydelig teppe! Heldige ja!