07 februar 2009

IMPULS 2009

Fotograf: Maria Bondhus

30. januar til 1. februar 2009 gikk Impuls 2009 av stabelen i Trondheim. Etter Impuls var ferdig var det tid for Impuls lederdager i Frikirka i Trondheim.

Egentlig så fortjener både Impuls og lederdagene mange blogginnlegg hver. Men det vet jeg ikke om jeg vil eller skal gjøre. Jeg kan ta en liten oppsummering her i stedet...

Gud har gjort store ting! Et titalls ungdommer ble frelst, MANGE ble helbredet og andre ble møtt av Gud på en ny måte. For min egen del så fikk jeg ikke så masse under selve Impuls, men fikk se at jeg har vokst i forhold til forbønn - og det er jo alltid spennende å se hvordan Gud har jobbet og jobber med en. Men under lederdagene så merket jeg virkelig at Gud jobbet i meg. Og det er ikke alltid like behagelig - men bra! Fikk enda mer giv til å leve et liv som en krigshest - som ofrer friheten sin til fordel for et liv som Kongens hest. Hvis vi skal vinne seierskransen i et maratonløp så må vi ofre noe. Og sånn er det kanskje i forhold til livet med Jesus også. Vi er ikke kalt til et normalt liv, men til et Jesusfokusert og annerledes liv. Og akkurat nå er ikke livet mitt så forskjellig til sånn de jeg jobber meg lever.

Så jeg bestemte meg for at jeg skal lese i Bibelen/be/soake/søke Gud før jeg gjør andre ting på ettermiddagene. Onsdag, torsdag og fredag har jeg gjort dette - og det føles veldig bra foreløpig! Tror dette er noe jeg skal gjøre i en periode i hvertfall. For andre er kanskje utfordringen noe helt annet!

Det var litt om Impuls - hvis du vil høre mer får du spørre.

Last weekend we had something called Impuls here in Trondheim. It's a youth conference for 13-18 year olds. It's the 6th time we arranged it in Trondheim, but the 10th time in Norway. During the weekend I didn't feel like God gave me much, but afterwards we had to leaderdays where I felt God working in my life. Which isn't always comforable, but always right. My decision after these days were to read the Bible, worship, pray or spend time with my Saviour before I do other stuff in the afternoon. I think this is right for me now - but some other thing might be right for you :) If you want to know more - ASK.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ikke jeg som tok bildet, men Anita! :)
Maria

Anonym sa...

I think those are the best conferences - the ones where you feel the Holy Spirit work in you even after the talks are over. :) Best of luck in reading in the mornings. I've always felt like I should but I am not a morning person. God and I hang out for reading and prayer in the evenings.