28 juli 2009

Alanya del 4 (i tekst)

De to første ukene av ferien min ble tilbrakt i Alanya, Tyrkia sammen med mamma, pappa og de to yngste småsøstrene mine (som ikke er så små lengre...). Skikkelig chartertur til en by som virkelig er vant til nordmenn, svensker og dansker. Hvor vi enn snudde oss (nesten) hørte vi folk som spurte hvor vi kom fra og som kunne noen fraser norsk eller svensk hvis vi sa vi var fra Norge. I overkant turistoverbefolket for meg og min familie, men deilig med sol og varme.

Siden det er lenge siden jeg har blogget må jeg kanskje informere de leserne jeg har igjen om at jeg har flyttet :) Jeg har bodd i kollektiv med 2 andre jenter i 6 år, men nå har jeg endelig fått meg en leilighet for meg selv. Kollektivet i Paul Fjermstadsvei har vært et bra kollektiv både med Maria&Ingvild, Maria&Ranveig og Ranveig&Lillian, men nå var jeg klar for å bo for meg selv! Deilig å bestemme over alt selv, å stå til ansvar for alt selv. Hvis det ikke er som jeg vil ha det så har jeg bare meg selv å takke ;) Ok, ferdig med digresjonen....

Poenget var at etter pakking, GRUNDIG utvasking, flytting, og 2 utdrikningslag og 2 bryllup de siste 5 ukene før ferien var det utrolig deilig med 2 uker med bare sol, varme, bading, spill, 7 (!) bøker og småturer litt rundt omkring Alanya. Jeg har allerede lagt ut noen bilder, får se om det blir noen flere etterhvert.

Grunnen til at det blir mange innlegg med 4 bilder i hver er at jeg bruker Picasa 3 og blogger rett derfra, men da får jeg ikke med flere enn 4 bilder....

I've been to Alanya, Turkey with my family this summer. It was wonderful to spend 2 weeks on the beach, in the sun, reading, swimming in the water, playing boardgames and taking small trips in the area around Alanya. Just before my vacation started I had 5 crazy weeks with packing, moving, two bachelorette parties and two weddings so the quiet and sunny vacation was warmly welcomed! I've already added some pictures, and the reason why there are 4 pictures in each is that I use Picasa 3 for blogging my pictures, but because of their large size I can only include 4 pictures... But I hope you bear with me...

Sorry the english translation is a little bit crappy today, but it's late and I have work tomorrow.

1 kommentar:

Tonje sa...

Er vi ikke så små lengre ? Au contrair, eller noe i den duren, vi er forsatt små i størrelse, men alderen er ikke så liten lengre.