20 desember 2009

Ferie

Jeg er endelig hjemme i Sandnes...

Det ble en litt lengre flytur enn jeg hadde tenkt, pga teknisk feil på det fantastiske DIREKTE flyet jeg skulle ta fra Værnes til Sola. Dagens sitat da hun i skranken sa at de hadde bestemt at det flyet vi skulle ta ikke fikk lov til å ta av pga teknisk feil: "Da må vi finne på nokka anna." Det høstet litt latter fra deler av passasjerene som klarte å se det komiske. De som reiste med små barn, og hun som hadde flyskrekk var kanskje litt mindre fornøyd.

Etter en stund hadde de ombooka alle via Oslo på litt forskjellige fly. Og flyet fra Oslo til Sola skulle gå 23:15... (Skulle egentlig være på Sola 1815, men var der nærmere 0015. Yeah!) På Gardermoen kom jeg i snakk med ei jente som studerer til sykepleier i Trondheim som også reiste alene. Vi fant ut av at vi kunne jo reise alene sammen, så vi spiste sammen og hang sammen helt til Sola. Jeg var VELDIG lei av å reise alene, så det var veldig koselig! Da jeg kom fram til Sola hadde de jo selvfølgelig ikke klart å få baggasjen vår hit, og jeg venter fortsatt på den...

En del av historien ifht baggasjen som ikke har kommet er at det er det største snøkaoset i Rogaland på lenge. I går kom det nærmere 50 cm snø her!!! I følge noen av de andre som bor i gata her har det ikke kommet så masse på en gang på 20 år. Brøyte ser det ikke ut som om de driver med her (i følge søster Kristine), så her i gata har naboene måkt endel selv for å ha en liten sjanse på å komme seg ut med bilen.

Nå lover de at kofferten min kommer i morgen da... men vi får se. Veldig greit å være hjemme og ha søstre å låne klær av :)


Bilde fra Alanya, Tyrkia, sommeren 2009

I'm finally back home in Sandnes. My flight on Friday was cancelled because of technical failure, so we were rerouted through Oslo. So my flight which should arrive at Sola, Stavanger airport at 1815 turned into a flight that landed at 0015. Luckily I started talking with another girl who also travelled alone, so we spent the time at Gardermoen, Oslo Airport together. I'm still waiting for my baggage though... It's on its way, but with a heavy snow fall here yesterday they have a little bit of a problem getting all of the luggage to its rightful owners. Well, it's good to have a couple of sisters... The picture is from Alanya, Turkey this summer.

Ingen kommentarer: