31 januar 2010

Pizzabollebaking :)

Til Impuls skal jeg bake 40 pizzaboller! Impuls 2006 var jeg med i kafégjengen. Da bakt vi pizzaboller i massevis! Vi sto på kjøkkenet på Gerhard Schøning og bakte boller til den store gullmedalje, også ble disse fraktet til Salem og spist der.



Det er liksom litt en Impulsting. I fjor var jeg med og bakte boller med Ingrid på KVT. Det var en periode der det tok litt av - siden det bare var vi to som skulle lage deig, lage fyll, bake ut, steke og passe på at vi ikke brant pizzabollene... Men det gikk da på et vis :)

Her er oppskrift hvis noen er interessert (ca. 40stk):

deig:
2 kg hvetemel
12 dl vann
120 g margarin
4 ts salt
2 pk gjær
litt sukker (2ts)

fyll:
3 pakker Toro pizzafyll
3 pakker kjøttdeig à 400g
ost til toppen

Lag deigen og la den heve ut. Bak ut deigen til 40 runde boller som trykkes flate og toppes med fyll og ost. La heve til de ser veldig gode og store ut. Stek i 10-15 min midt i ovnen på 200 grader.

Litt bilder fra i dag:


Deigen:
Pizzaboller uten ost:

Ferdige pizzaboller :)
Pizzaboller til kjøling ved verandadøra:


Pizzaboller til kokken:

Nå er det bare å glede seg til Impuls Trondheim 2010 og fantastiske pizzaboller som jeg og MANGE flere har bakt.

In a week there is a Christian youth conference called Impuls here in Trondheim. For that conference I'm baking mini-pizzas! This year it's the 7th Impuls in Trondheim. In 2006 I was a part of the café-team and we made a lot of pizzas (the first two pictures). And today I'm making 40 for this Impuls - as are a lot more people! They are very tasty! (Pictures from my baking today at the end of the post.
)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempeflott innsats, blir de solgt?

Oddbjørg sa...

De så gode ut. Min lillesøster var på impuls i Stavanger i helgen for første gang, og syns det var veldig gode.