25 juli 2006

Stavanger-Trondheim 446,-

Hvis du skal reise med Norwegian Stavanger-Trondheim så bestill Stavanger-Bergen Bergen-Trondheim og ikke direkte! (I hvertfall hvis du vil spare 350 kroner)

Jeg fant ut av at jeg skulle sjekke hva det kostet å dra fra Stavanger til Bergen og så fra Bergen til Trondheim i stedet for Stavanger-Trondheim. Dette fordi Ranveig K (ei av de jeg bor med) sa at hun hadde fått så billig billett t/r Trondheim-Bergen. Og det kan jo ikke være så dyrt å fly fra Stavanger til Bergen tenkte jeg. Og jammen meg så finner ikke jeg en billigere billett ved å bestille to billetter i stedet for en... Hvis du søker på Stavanger-Trondheim på Norwegian må du betale 791,- eller noe sånt. Mens jeg nå betaler 446 kroner.

Og det er ikke sånn at Stavanger-Trondheim-flyene alltid går direkte heller, nei mange av avgangene går om Oslo...
Jeg skjønner ikke logikken.

De eneste ulempene er at turen tar litt lengre tid enn ellers, og at jeg ikke har noen sikkerhet om å komme lengre enn til Bergen. Men jeg får heller leve med det. Jeg må ikke være i Trondheim den dagen jeg drar, så jeg får sightsee litt i Bergen hvis jeg blir strandet der...

Ellers har jeg altså vært på jobb i dag. En grei dag. Var på tur rundt kirka med en beboer. Plukket blomster og blåbær. Flott. Det varierer fra dag til dag om det er travelt eller ikke. Søndag hadde jeg samme type vakt som idag, men da sprang vi hele tida. Skjønner ikke helt hva som var annerledes i dag, men det var mye roligere i dag i hvertfall.

Nå er stua ferdig. I dag har mamma og pappa flyttet inn møbler. De har forandret litt på hvordan de skal ha det. Spennende å se om det blir stående sånn, eller om det blir flyttet tilbake. Jeg syns det fint går an å ha det sånn de har satt det nå.

Ingen kommentarer: