19 september 2006

Min helg... + livet generelt for tida...

Har i løpet av helga klart å bestemme meg for at jeg skal på Aglo!! Jippi! De 3 forrige årene har jeg hatt andre ting den helga, sånn at det ikke passet. Men i år kan jeg, så da skal jeg. Har alltid hørt at det har vært SÅ bra!

Ellers har jeg og Maria vært syke. Maria litt verre enn meg, men jeg var ganske dårlig jeg også. Slappet av på sofaen nesten hele søndagen. Var en liten tur ut, for det var jo så fantastisk fint vær, men det var godt å komme inn igjen etterpå...
På kvelden hadde jeg og Ranveig oss en gledesdans.. mer om den senere. (hehe)

I går var jeg også litt dårlig, så jeg var hjemme på begynnelsen av dagen. Da jeg kom meg ut ble jeg sliten av å gå i 10 min. Hjemmefra til østre berg... Så det var sikkert lurt å være hjemme litt. Men ble utrolig mye bedre utover dagen. I dag kjenner jeg at jeg ikke er 100% men jeg er mye bedre enn i helga.

Jeg har forresten også en fantastisk cellegruppe! Vi hadde første skikkelige samling i går og det var veldig bra. Ikke noe planlagt opplegg, men vi snakket jammen meg masse om Gud og Jesus og livet og sånn... Tusen takk for en flott kveld dere som var der!

Også har jeg prosjekt "lytt til Gud" i høst. Ble utfordret av Oddny (min veileder/mentor/kalldethvaduvil) på vår forrige samtale. Jeg skal være konkret når jeg snakker med Gud og prøve å gå på vannet på det jeg føler/tror at Gud sier til/svarer meg! Kan bli veldig spennende. Har allerede prøvd det - og det funker! Gud var f.eks. med på å bestemme at jeg skal til Aglo og ikke til Oslo. Oslo var et alternativ fordi Ranveig, Maria, Einar og Egil skal dit samme helg. Jeg tror i hvertfall at Gud var med!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann Ranveig. E kje så ofte eg sjekke blogg... Men no e eg oppdatert på livet ditt - trur eg! Gratulerar med 24 år og 11 dagar. E litt treig, veit da. Høyres ut som du kjem deg på skulen i fornuftig tid og at livet e godt å leve.

Snakkast på Aglo!

Anonym sa...

Du oppdaterar bloggen din ofte! Eg er imponert! Det er litt morsomt, for eg har byrja å vere mykje på skulen no, men treff ikkje deg så ofte likevel. Det trur eg har med at eg er der frå 12 til kvelden, medan du er der frå grytidleg (natt, om du vil (åtte-tida?)) til litt seinere enn då eg kjem...

Forresten veldig artig det med Egil og Maria! Gratulerer så mykje til dei (tipper dei er innom her av og til)!

Ranveig sa...

Jeg må vel innrømme at akkurat denne uka har jeg ikke klart å være på skolen før nærmere halv 10 noen av dagene. Men i går satt jeg hjemme og jobbet litt før det... I dag f.eks. satt jeg lenge med frokosten sammen med Maria. Koselig.