11 oktober 2006

Skole, skole, skole... og andakt på Solid.

Nå sitter jeg på skolen og jobber med dataøving 3 i "multivariate analysis". Den er obligatorisk og må leveres på mandag hvis vi skal få kommentarer på den. Men, som dere ser, det er er ikke så lett å konsentrere seg... Blogger, mail, mobilen, og alt annet er mye kjekkere. Skal allikevel sitte her i kveld, eller i hvertfall et par timer til, og jobbe med dette. Ranveig har nemlig bibelgruppe hjemme hos oss, så det er litt opptatt. Jeg kan gå hjem og sitte på rommet eller på kjøkkenet, men skal vente litt med det. Må lære meg selv å være litt lenger på skolen, det blir fort til at jeg bare går hjem. Og da blir det ikke gjort så masse skole.

Men... litt mer om helga. For på fredag holdt jeg nemlig andakt på Solid. For første gang! Det var en veldig positiv opplevelse. Vi var ikke så mange, men det virket som om de som hørte på syns det var bra. Jeg fortalte litt fra mitt liv og snakket ellers om Bibelen. Tok utgangspunkt i Guds fulle rustning, der det eneste våpenet er Åndens sverd - som er Guds Ord. Det vi har å beskytte oss med er Bibelen. Gud har gitt oss en bok som vi kan lære mer om han i, en bok som er full av kraft! I Apostlenes gjerninger står det om Filip som får døpe en etiopisk hoffmann. Denne etiopiske hoffmannen leser i Jesaja og kommer til tro på Jesus når Filip forklarer ordet for han. Den hellige ånd har lyst til å forklare oss ordet! Og Gud vil at vi skal bli bedre kjent med han. Gjennom blant annet å lese i Bibelen.
Det var i det hele tatt veldig gøy å tale. Jeg følte meg forberedt (hadde jo øvd mer eller mindre hele dagen...), og følte jeg fikk sagt det jeg skulle si. Brukte mye tid på å be og søke Gud i prosessen også, så derfor tror jeg at Gud ville si noe av det jeg sa!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei !
Så flott at det gikk bra! Stolt mamma her! Viktig å søke Gud i prosessen som du skriver for Han vil jo bruke oss alle! Lykke til med skolearbeid utover kvelden!
Klem

Anonym sa...

Runway, eg syns du e god!

Anonym sa...

kutta forresten ut g'en akkurat i dag. funke bedre sånn på verdensbasis. ka syns du? du e liksom litt inni poblematikken. her har me faktisk fritidsproblemer sponsa av statens lånekasse for utdanning. det vil nok betala seg - tro du meg. så fortsett i sama leiå du. takk for all inspirasjon! skoleskoleskoleheiheihei

Ranveig sa...

Skolearbeidet utover kvelden går så som så... tror jeg lærer LITT i hvertfall. Spørsmålet er om gjennomsnittet for 800 m er likt 2*gjennomsnittet for 400m og 4*gjennomsnittet for 200 m og 8*gjennomsnittet for 100m. Vi har gjennomsnitt på de respektive distansene fra 55 land og vi skal teste hypotesen på disse dataene... Egentlig interessant, men jeg får det ikke helt til enda. Men snart!

Ranveig sa...

Tror jeg er fan av g-en jeg. Ranvei ser liksom litt feil ut. Det er som om prikken over i-en mangler, eller g-en i Ranveig mangler... hehe. Ja, jeg er jo litt sponsa av lånekassen når jeg sitter og skriver på blogg, chatter på msn med Kristine og later som jeg gjør skole... Siden det er skolen sin DELL pc mener jeg. Og skolen sin strøm jeg bruker. Mye som kan komme ut av en kveld på skolen. Hehe.