23 mars 2007

Opp og ned...

Det går litt opp og ned i bloggingen min for tiden. Plutselig har jeg på noen få dager blogget masse - og så går det lang tid før neste blogg kommer. Men siden jeg selv syns det er kjedelig å gå inn på samme blogg mange ganger uten at det har skjedd noe siden sist, skal jeg skrive et innlegg nå - uten å ha så masse å si.

Min søster Kristine er jo mitt forbilde når det gjelder blogging. Oppskrifter, strikkeoppskrifter, husmortips.... Hvert et blogginnlegg er så gjennomtenkt at jeg blir veldig stolt over å ha henne som søster! Skulle ønske jeg var så flink. Jeg har prøvd da... Jeg skulle nemlig lage et blogginnlegg med oppskrift på konfektkaker/chocolate chip cookies for noen dager siden. Men det gikk i vasken da jeg glemte å ta bilder under prosessen. For det er jo det som er så kjekt med oppskriftinnlegg - at det er bilder. Så tenkte jeg at jeg kunne lage et innlegg med bilder av de ferdige kjeksene - det er jo nesten like bra. Men så ble de oppspist... neida, de er ikke det, men jeg har ikke fått gjort det enda. Så hvis dere er heldige så kommer det et chocolate chip cookies-innlegg snart. Det er noen fantastisk gode kjeks - vel verdt å bruke tid på å lage.

Ellers har jeg tenkt litt i det siste på det med å ha en offentlig blogg. Er det så positivt? Jeg tenker jo gjennom det jeg skriver... i hvertfall litt... Men så blir det så klønete å ha den "hemmelig", eller sånn at bare de som du gir adgang til kan få adgang. Ei venninne av meg har gjort spacet sitt privat nå - sånn at bare venner kan lese. Dette fordi hun skal søke jobber nå, og ikke vil at kommende sjef skal vite alt om livet hennes. Blogg/space el.l. er jo litt som en dagbok. Og det er jo av og til sånn at man ikke vil at alle skal vite alt... Jeg tror at jeg landet på at jeg vil ha det offentlig. Så får jeg heller ha en potensiell framtidig arbeidsgiver i bakhodet når jeg skriver. Sånn at jeg ikke kommer med altfor mange tåpelige uttalelser - eller hva som skal være galt for en framtidig arbeidsgiver å vite om meg.

En liten oppdatering i forhold til hva jeg skal gjøre de nærmeste ukene kan dere også få:
- denne helga er det alphahelg i Salem fredag og lørdag. Søndag skal jeg bare slappe av.
- på torsdag i neste uke har jeg en innlevering, ellers litt siste innspurt før påske i kommende uke - sånn at jeg forhåpentligvis kan ta skikkelig påskeferie.
- palmesøndag setter jeg meg på et fly til Sola og skal være hjemme i 8 dager. Slappe av, leke med Oda og Mari, treffe familie, male i gangen (mamma har truet med litt oppussingsplaner i hvertfall...), og lese bøker :)

4 kommentarer:

Jeg er Kristine sa...

Det er ikke værst å få lov til å være litt forbilde for deg kjære storesøster =)

Og når det gjelder offentlig/privat blogg, så er det et dilemma. Jeg har falt på å holde den litt anonym, ikke utlevere meg alt for mye - for at den i første omgang kan være lett tilgjengelig. Etterhvert kommer jeg nok til å skifte til privat. Har veldig lyst til å lage "proff" hjemmeside etterhvert, så det blir nok i samme slengen som det i tilfelle..

Gleder meg til å treffe deg i påsken!

Anonym sa...

Gleder oss også masse til du kommer hjem og vi kan leke sammen, gode venn! Lykke til med siste innspurt før ferien, så ses vi plutselig. So long. Mari

Anonym sa...

Jeg har også tenkt litt på det der med hvem som har tilgang til bloggen min... Det fins jo mange rare folk der ute, og jeg vil kanskje kke at alle skal kunne følge sånn med på hva jeg driver med til daglig. Men nå skriver jeg jo ikke sånne superhemmelige ting der heller da... Tror kun det er dem jeg har på msn som har tilgang tl bloggen min nå.

God helg! Klem, Ingvild

Merete sa...

Vi har ikke en offentlig blogg, men den er da ikke hemmelig heller, det er bare det at man må vite adressen for å komme inn på den. Du finner ikke sida vår ved å søke på oss, eller noe som står på bloggen vår...og det er veldig greit. Men den er jo ikke hemmelig, og man må jo ikke gi tillatelse for at noen skal kunne komme inn på den...