04 oktober 2009

Helg

Denne helga er veldig bra :)

På fredag satt jeg hjemme og så på gullrekka på NRK. Når man jobber med ungdommer på fredagskvelden er det ikke så ofte man har mulighet til det. Så jeg koste meg med Beat for Beat, Nytt på nytt og litt av Skavlan. Da Anne Holt kom så orket jeg ikke å høre mer. Hun hadde noen meninger som var helt rare. Jeg vet ikke om hun tullet eller var seriøs, men syns det var mye rart. Jeg satt og strikket på votter og skjerf til Alma også :) En koselig fredagskveld altså.

Så i går (lørdag) strikket jeg, postet de ferdige produktene og lagde laks og eggerøre tapasmat. Det ble en suksess. Rullet eggerøre inni røkte lakseskiver og bant et gressløkstrå rundt hver bit. Vi hadde nemlig tapasvorspiel hos Trine (som jeg jobber med). Vi var 11 stykker, og alle hadde med litt mat. En supersuksess. Det begynte med at vi hadde julebord med tapas i fjor, også hadde vi en gang i vår, og i går altså. Etter at vi hadde spist oss gode og mette på tapasmat og så snop og chips etterpå skulle vi ut. Jeg har ikke vært med tidligere, men har tenkt at jeg skulle være med en gang og se hvordan det er. Så vi tok taxi til sentrum sånn rundt klokka tolv. (Taxien var forresten forsinket så alle 11 sto klar da han kom... tror ikke det har skjedd før... alltid noen som må på do eller ikke finner det de leter etter når taxien har kommet.) Vi dro på Vega, for det var visstnok det eneste stedet som kunne være litt greit. (Jeg har jo ikke peiling så jeg var bare med.) Vi måtte stå noen få minutt i kø, men kom egentlig inn ganske fort. Inne var det høy musikk og ikke noen plass å sitte, så jeg var vel ikke veldig imponert. Etterhvert fikk vi oss et bord, noen av jentene danset litt og jeg fikk meg en alkoholfri Strawberry Daiquiry. Men noen stor suksess var det vel ikke. Etter ca en time tok jeg, Beate og Marius taxi hjem. Marius skulle jobbe i dag, så han ville ikke være så sein. I taxien på vei hjem satt jeg og Beate og skravlet i baksetet helt til taxisjåføren klagde på oss til Marius :) Han snakket litt i telefonen men påsto at han ikke hørte noe som helst fordi vi plapra sånn... Beate måtte innrømme at det sikkert hadde vært kjekkere hvis vi hadde blitt hos Trine, og jeg er vel egentlig enig. Selv om jeg skjønner argumentet med at det er kjekt å gå ut hvis man treffer mange kjente...

I dag har jeg da til nå vært på familiegudstjeneste i Salem, og det er egentlig det... Det var en bra gudstjeneste med fokus på barna. Også fikk jeg snakket med litt forskjellige kjekke folk etterpå. Jeg har tenkt endel på hvilken gudstjeneste jeg hører til, om jeg skal prøve G18, fortsette på søndagsgudstjenesten, gå tilbake til lørdagsmøte osv. Men har egentlig kommet fram til at grunnen til at jeg trives så godt på søndagsgudstjenesten kl 11 er at der ser jeg og treffer voksne forbilder. Det gjør man ikke på lørdagsmøte (eller i hvertfall i liten grad, spesielt kvinner) og jeg innbiller meg at man ikke gjør det på G18 også. (Men det vet jeg ingenting om siden jeg aldri har vært der...) Så jeg fortsetter på søndagsgudstjenesten.

Ok, this was a long Norwegian text that I'm sorry that I won't translate everything. I'll write a short recap:

This has been a good weekend. Spent Friday evening in front of the television set by myself, knitting for Alma. When I'm a leader in the youth ministry in my church, which has its meetings on Friday evenings that's a seldom thing I do. Saturday evening we had a tapas party at Trines place. Everybody brought something they had made themselves. After the eating we went out on town to a club. It wasn't that big of a success, but I wanted to join them at least once. Today I've been to church, and now I'm blogging :)

Ingen kommentarer: