03 oktober 2006

Oppmuntring/komplimenter

Det er så bra med komplimenter og oppmuntringer! Man blir så glad inne i seg. Hvis noen kommenterer håret, klær, noe man gjør, noe man har laget, hvordan man er... uansett er det godt å høre gode ord.
Og jeg må bare innrømme det... Hvis det er en gutt som sier det så er det ekstra stas. Dere skulle bare visst gutter hva dere kan oppnå med å gi mer komplimenter! Og ikke være så redde for hva vi legger i det. Det trenger ikke ligge noe mer i det enn at du syns det var en fin ny genser! (Det skjønner vi også... hehe.)

Disse ordene er like mye til meg selv. Det er lett hvis noen sier et kompliment til meg, og da si noe tilbake, eller si noe en annen gang. Men det er ikke like lett hvis det er noen som du ikke snakker så masse med, eller som du ikke pleier å gi kompliment til. Da får man bare hoppe i det.
Det viktigste med komplimenter er i grunnen at man mener det. Uansett om det er en liten eller stor ting så er det bra hvis du mener det. Det merker man fort.

1 Tess 5,11
Derfor må dere oppmuntre og oppbygge hverandre, som dere også gjør.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Øh, så fineøøh.. (ka det hette nå?).. øh kler du har på deg."

Ikkje så lett å finna någe å gi komplemang på alltid. Eg suns det e komplemang når folk seie hei eller tar følle te skulen (hintehinte).

Anonym sa...

Wops! Hintehinte om fortiå alså :)

Det slo meg plutsele at det kanskje konne tolkast litt anløys.

Ranveig sa...

Jeg skjønte hintet... hehe. Av og til kan det være vanskelig å finne på ting, det er jeg enig i. Og det trenger ikke være så ofte heller, men en gang i blant...

Anonym sa...

ranveig, eg visste ikkje at du og erlend hadde ei fortid

Anonym sa...

jeg synes du er flott som tør å innrømme at det er kjekt med komplimenter. Klem til deg! Mamma

Anonym sa...

Enig med deg, Ranveig. Det er bra med "compliments" (Viss komplimentet er åpent er X lukka (Tok du han?!)!). Uansett - lukke til med dragvoll-prosjektet. Rekner med eg skal få tid til å gjere litt kryptografiting etterkvart før neste veke.