05 november 2007

November

Hjemmelesedag i dag! Det er endel mandager som har blitt det for meg i høst. Jeg elsker å kunne tasse rundt i pysjamas og jobbe med prosjekt og lese kulturforståelse uten at noen følger med... Også kan jeg jo tenne telys, lage meg te eller andre godsaker, vaske klær, høre på musikk i rommet og ikke bare i ørene, ta meg en joggetur (skjer ytterst sjelden, men det skjer), og ellers ha en koselig dag samtidig som jeg gjør skole.
Egentlig klarer jeg aldri å bestemme meg for om disse dagene hjemme er så effektive som de kunne vært på skolen... men de gjør godt for kropp og sjel - så da er de viktige.

Motivasjonen min er på vei opp. Tror det er noe med oktober. Ei venninne sa det så bra - "du ser at semesteret er over halvveis, eller på god vei dit, men du er absolutt ikke der i det du burde ha gjort." Jeg er veldig stolt over å ha lest ut kulturforståelseboka av Brøgger. Den er på 381 sider! Kanskje ikke så masse for endel av dere - men som siv.ing. student er det fryktelig rart å LESE pensum. I tillegg til boka har vi et kompendium som også skal pløyes igjennom. Har lest endel der også, men har fortsatt litt igjen.

Ellers... hmmm... sa akkurat ja til å jobbe en helg på Tempe igjen. (Samme plass som jeg jobbet i sommer.) Vet at jeg kanskje angrer den avgjørelsen når helga nærmer seg - men men... Det gir perspektiv å jobbe med psykisk utviklingshemmede syns jeg. Det kan trenges når verden blir mindre og mindre ettersom slutten av november/begynnelsen av desember og eksamener og innlevering av prosjekt nærmer seg. Jeg har stor respekt for de som jobber på Tempe eller lignende plasser hele eller store deler av livet.

Ingen kommentarer: